Het stedelijk karakter van Twente

Het Twents Bureau voor Toerisme werkt nu al meer dan vijf jaar met de toeristische partners en stakeholders aan een gezamenlijke eenduidige toeristische promotie van Twente door middel van het toeristisch merk ‘Twente. Landgoed van Nederland’. Door het stedelijk aanbod hieraan toe te voegen, wil men de regiopromotie dynamiseren en aantrekkelijker maken voor nieuwe doelgroepen. Om dit te realiseren hebben de promotiebureaus van Almelo, Hengelo en Enschede en de TBT de handen inéén geslagen.

Na een brede bureauoriëntatie en een pitchopdracht hebben de Twentse partners gekozen voor de combinatie EPIC & Morskieft Ontwerpers. Onder het motto van ‘Vrij genieten van … in Twentestad’ gaan de drie gemeenten met hulp van ons werken aan continue zichtbaarheid en het positioneren van Twente als dé logische optie voor een weekendje weg.

De nieuw te ontwikkelen campagnestijl sluit aan om het bestaande toeristische merk van Twente, maar gaat gerichter invulling geven aan het stedelijke karakter en aanbod van de regio. Van gecureerde weekendarrangementen, zelf samen te stellen programma’s tot aan Twentenaren die je op sleeptouw nemen in hún Twente; de veelzijdigheid van de regio wordt straks op verschillende manieren onder de aandacht gebracht.

 

www.twentsbureauvoortoerisme.nl

Geen zin om te werken?

Lees meer blogs »

Memes

Memes make the world go round of, nou ja, in ieder geval het internet. Waarschijnlijk kom je memes (spreek uit: miems) geregeld tegen op de twitters of facebook, maar het @screensaviors verzamelt de beste memes voor de marketing-, ontwerp- en techbranche.En ja, wat ze...

Lees meer

Flag stories

Het design van nationale vlaggen blijft mateloos fascinerend. Elke vlag heeft een geschiedenis en vertelt het verhaal van een land. Om nog maar te zwijgen over hoe gehecht sommige mensen zijn aan bijvoorbeeld het rood-wit-blauw.   Flagstories is een project van Ferdio...

Lees meer