Online tool pensioenfonds ABP
De vraag
Bedenk een creatief concept waarmee het pensioenfonds ABP – met 2,8 miljoen klanten het grootste fonds van Nederland – haar deelnemers correct, tijdig en uitgebreid kan informeren over hun inkomen voor later. Een belangrijke bijkomende doelstelling van ABP is het verhogen van het pensioenbewustzijn van haar deelnemers.
Details
Klant Pensioenfonds ABP
Vaardigheden concept, prototype, design
CONCEPT
Remove the bull shitONLINE TOOL
Persoonlijk pensioencheckEPIC heeft samen met dataspecialist Cendris een slimme online pensioencheck ontwikkeld die deelnemers razendsnel inzicht geeft in de huidige pensioensituatie en de gebeurtenissen die hierop van invloed kunnen zijn in kaart brengt.
Vragen worden alleen getoond als ze voor een deelnemer van toepassing zijn. In combinatie met een vernieuwende manier van navigeren is het mogelijk om de pensioencheck in enkele minuten te doorlopen. De ABP PensioenCheck bedient deelnemers dus op maat.
Overzichtelijk
Door de gebeurtenissen te verbeelden in krachtige iconen en handig te groeperen kan de deelnemer in korte tijd de pensioencheck doorlopen. Een bijkomend voordeel van deze manier van navigeren is dat de pensioencheck ook goed via touchscreens zijn te bedienen.
Actielijst
We nemen deelnemers bij de hand door aan iedere gebeurtenis heldere tips & trucs te koppelen. Via e-mail ontvangt de deelnemer een persoonlijke actielijst met daarin eventuele aandachtsgebieden. Zo kan iedere deelnemer zelf actie ondernemen.
Slimme alerts
Omdat de situatie van een mensenleven continu verandert (een relatie gaat uit, of stelletjes gaan trouwen, etc. ) bieden we deelnemers de mogelijkheid om via e-mail een reminder in te stellen. Zo worden deelnemers – net als bij de APK van een auto – automatisch geattendeerd op de pensioencheck. Is de situatie veranderd (of dreigt die dat te doen?) dan is snel duidelijk óf en indien nodig wélke actie moet worden ondernomen.
KLANTENPANELS & PILOT
Testen, testen en nog eens testenDe pensioencheck wordt in nauwe samenwerking met een klantenpanel ontwikkeld. Tijdens deze panelavonden worden concept, ontwerp en ondersteunende communicatiemiddelen getoetst bij de doelgroep. De pilotfase onder 25.000 deelnemers is succesvol afgerond (met een respons van meer dan 25%) en de verdere uitrol vindt de komende jaren plaats.
Meer weten?
Wil je meer weten over ons werk, hoe we het aanpakken en/of wil je gewoon iets kwijt? We zijn dol op digitale post, dus leef je uit.