Innovatie bij PostNL

Daar waar marketing doorgaans begint met het product of dienst, worden we steeds vaker door onze klanten betrokken bij het proces daarvoor: de ontwikkeling van producten en diensten. Dat is niet alleen supertof, maar stelt ons ook in staat om samen met onze klant een onderscheidend verhaal neer te zetten dat we vol vertrouwen in de markt kunnen zetten.

Of niet natuurlijk, omdat sommige ideeën gewoon poep zijn, maar daar kun je maar beter achterkomen voordat je het van de daken schreeuwt.

PostNL is zo’n klant die ons betrekt in het proces van productontwikkeling. Samen met een team van gedreven mensen weten we vorm te geven aan innovatieve concepten en mensen intern enthousiast te maken voor ideeën voor nieuwe producten en diensten.

Essentieel voor productontwikkeling, want een goed idee hebben is één, maar het ook over weten te brengen en mensen meekrijgen is twee.

Ideeën verder brengen

De manier waarop we handen en voeten geven aan concepten en ideeën verschilt per project. Dat kan het verzorgen van een kick-ass presentatie zijn, een animatie die mensen stap voor stap meeneemt naar het nieuwe product of door een volledig werkende demo te bouwen.

Daarnaast denken we niet alleen mee over de vorm, maar kijken we ook kritisch naar de inhoud. We brengen een frisse blik van buitenaf mee aan tafel en zetten vraagtekens waar we vinden dat zaken scherper kunnen.

Op basis van de fase waarin het concept zich bevindt en wat we willen bereiken zorgen we voor een inhoudelijk sterk verhaal. Daarmee enthousiasmeren we niet alleen de juiste mensen, maar daardoor komen concepten en ideeën ook verder.

Hoe ver ze uiteindelijk komen hangt natuurlijk af van meer factoren dan waar we invloed op hebben, maar bijna niets geeft meer voldoening dan een nieuw product dat het levenslicht ziet waar we vanaf het begin bij betrokken waren.

Meer weten?

We vertellen je graag hoe we dit soort vragen oppakken. Regelen wij de koffie, hoef jij ons alleen nog een bericht te sturen.