Merkstrategie en huisstijl OneSources

Na de ontwikkeling van een nieuwe merkstrategie voor OneSources, zijn we aan de slag gegaan met de doorvertaling naar een nieuwe visuele identiteit. OneSources maakt een nieuwe start, dus tijd voor een fris beeldmerk, een stralende basis communicatieset en een fonkelnieuwe website.

Een belangrijke aanleiding voor de herijking van de merkstrategie is de komst van OneSources naar Europa. Voorheen was OneSources actief vanuit de ruige natuur van Australië, maar sinds 2014 vormen de Bayerische alpenweiden in het Zuiden van Duitsland hun werkgebied.

Een belangrijk element in de huisstijl van OneSources is altijd de schildpad geweest. Ook nu hebben we de schildpad als uitgangspunt genomen, maar we hebben ‘m flink opgepoetst en ontdaan van z’n retro 90’s look. Hij maakt vanaf nu een voorwaartse beweging: rustig, stabiel en moedig. De cirkel die wordt doorbroken staat voor de (negatieve) situatie die wordt overwonnen: hij verlaat zijn comfortzone en treedt een nieuwe wereld tegemoet. Klaar om te groeien en nieuwe dingen te ontdekken.

De kracht van OneSources zit ook in de wisselwerking tussen de oprichters: Peter en Maja Mulhuijzen. Zonder een van beiden zou OneSources niet in de huidige vorm kunnen bestaan. Deze twee-eenheid zien we terug in de visitekaartjes die samen het beeldmerk van OneSources vormen. Nieuwsgierig geworden naar OneSources? Check dan www.onesources.nl.

 

Ook een merkstrategie?