Merkstrategie Polarsteps

Een startup uit de grond stampen is één, maar er ook voor zorgen dat de wereld ziet wat je doet, waar je mee bezig bent en waarom jij de wereld gaat veranderen, dat is twee. Zeker in een tijd waarin elke dag tientallen, zo niet honderden, startups worden gelanceerd.

Door met een superscherp en aansprekend (merk)verhaal voor de dag te komen, kun je jezelf vanaf dag één onderscheiden van alles en iedereen. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, want juist in die beginfase is nog zoveel mogelijk. En dat is precies de uitdaging waarmee we Polarsteps hebben geholpen: keuzes maken met betrekking tot het in kaart brengen van de merkidentiteit.

Achtergrond

Stel: je dobbert midden op de Atlantische Oceaan, veegt ’s ochtends nog wat vissen van het dek en hebt ineens een supervet idee om je reis op een andere manier vast te leggen. Dat overkwam Niek Bokkers tijdens z’n oversteek van Europa naar Amerika op een catamaran. Je begrijpt dat we het hier niet over zomaar een tripje hebben, maar over next level reizen.   Hij verzamelde een aantal nerds met liefde voor code en reizen om zich heen en ze begonnen te bouwen. Een eerste versie werd getest tijdens een reis naar Mongolië in een Jeep Cherokee en een tweede versie tijdens een trip op de motor naar Zuid Afrika. En nu is het zover: dit voorjaar wordt Polarsteps voor iedereen beschikbaar gesteld.

Als creatief partner ondersteunen wij Polarsteps bij de branding en marketing van hun reisplatform. Want hoe breng je het verhaal van deze reislustige nerds voor het voetlicht? Op wie moet Polarsteps zich richten, wat hebben we deze doelgroep(en) te bieden en welke positionering en uitstraling passen hierbij?

polarsteps_beta

Enkele vragen waar we samen antwoorden op hebben geformuleerd, want de ambitie die tijdens die zeiltocht tussen Europa en Amerika is ontstaan – binnen twee jaar het beste reisplatform ter wereld worden – staat nog fier overeind.

Houd je van reizen? Vraag dan alvast een invite op www.polarsteps.com.

Ook een merkstrategie?