Visuele identiteit News Media

News Media is de laatste jaren uitgegroeid tot één van de meest spraakmakende uitgevers op het internet. Met titels als GeenStijl, GeenStijlTV en Dumpert slagen ze er als geen ander in om dagelijks een doelgroep te bereiken die de traditionele media allang de rug heeft toegekeerd.

Nieuws wordt op kritische wijze verslagen, organisaties die zich niet zo netjes gedragen worden gesloopt en filmpjes met een watermeloen zijn, ja… epic. News Media kijkt met op geheel eigen wijze naar de wereld om zich heen en stelt meer dan gemiddeld hoge eigen aan content voor een veeleisende doelgroep die zich niet laat vertellen wat ze moeten vinden en doen.

Visuele identiteit

Alles in een nieuw jasje

News Media wil op basis van een nieuw geformuleerde positionering de eigen visuele identiteit en de daarbij behorende middelen onder handen nemen. Kortom: alles mag in een nieuw jasje. De uitdaging voor EPIC is om hierin de juiste balans te vinden tussen de waarden van de verschillende titels en de waarden van News Media als uitgeverij. Brutaal en edgy, maar ook zakelijk en met verstand van doelgroepen die moeilijk te bereiken.

 

Middelenset: (ver)nieuw(ende) keuzes

Een nieuwe visuele identiteit vraagt om (ver)nieuwe(nde) middelen. We mogen ze dan ook niet alleen in een nieuw jasje steken, maar bekijken ook hoe we ze kunnen upgraden zodat ze weer helemaal 2012 (en het liefst 2013) zijn. Daarnaast zijn meegegeven doelstellingen door News Media een belangrijk uitgangspunt bij deze upgrade. Gebruik maken van nieuwe mogelijkheden, dat straks eerst zal resulteren in een nieuwe corporate website.

 

Ook een nieuwe visuele identiteit?