Visuele identiteit Public Enterprise

In 54 uur een ruw idee ontwikkelen tot een compleet en haalbaar plan van aanpak. Dat klinkt als een onhaalbare prestatie, maar dat is precies wat Public Enterprise doet.

Ambtenaren gaan met behulp van innovatieve werkvormen samen aan de slag met ondernemers om oplossingen te vinden voor publieke vraagstukken.

VISUELE IDENTITEIT

De kern van Public Enterprise

EPIC heeft voor dit unieke initiatief de visuele identiteit en de daarbij behorende website ontwikkeld. Public Enterprise draait om het bereiken van samenwerking tussen disciplines en het boeken van vooruitgang. Twee sleutelbegrippen bij het ontwikkelen van de visuele identiteit. Gebaseerd op het internationaal succesvolle concept van startupweekend, brengt Public Enterprise voor het eerst de werelden van profit én non profit in deze context bij elkaar.

Deze symboliseert de confrontatie tussen verschillende werelden: die van de lange beleidstrajecten en die van de snelle zakelijkheid. In plaats van het intern studeren op een oplossing kiest de publieke sector deze keer voor een open traject met de buitenwereld. Crowdsourcing for the win!

 

Ook een visuele identiteit?