Selecteer een pagina

We zijn continu op zoek naar slimme tools die ons werk als creatieve marketeers efficiënter, leuker en beter maken. Zo houden we meer tijd over voor het leukste onderdeel van ons vak: het bedenken en ontwikkelen van creatieve marketing- en communicatieconcepten. In dit blog aandacht voor vijf tools waar we graag gebruik van maken.

 

#1 Online enquêtes met Typeform

Typeform

Het blijft bijzonder: organisaties die vragen om feedback en dan een vragenlijst rondsturen waar je ogen van gaan branden. Een functionele (lees: sfeerloze) pagina wordt getoond waar je, met een beetje pech, moet zoomen op je smartphone om alle antwoorden te zien. Of eindeloos pinchen en touchen om het knopje voor de volgende vraag te raken. Ja doei, ik ben weg.

 

BETERE RESPONS EN MEER GEGEVENS

Typeform is dé tool om snel extreem intuïtieve en responsive vragenlijsten samen te stellen. Dat zorgt er niet alleen voor dat vragenlijsten op zowel desktop, tablet en mobiel goed overkomen, maar zorgt ook voor een flink hogere conversie. Mensen zijn namelijk best bereid feedback te geven, maar dan moet je het ze wel zo makkelijk mogelijk maken.

Ook onder de motorkap steekt Typeform slim in elkaar. Het aanmaken en aanpassen van vragenlijsten is eenvoudig en de verzamelde data kan op verschillende manieren worden geanalyseerd. Nieuwsgierig? Typeform kun je hier gratis uitproberen ➜.

 

#2 Persberichten versturen met PR.co

PR.co

Stiekem vonden we het altijd best veel gedoe: het versturen van persberichten. Perslijsten aanmaken, opschonen, opknippen en daarna bedenken in welke formaat en met welke bijlagen we het versturen.

 

CENTRAAL BEHEER EN TRACKING

Nooit meer, want met PR.co maak je in een paar klikken je een eigen online pressroom aan. Vervolgens kun je meteen aan de slag met het plaatsen van je persbericht en het aanmaken van een perslijst(en). Je kunt per persbericht kiezen welke perslijst je wilt gebruiken en bijlagen plaats je in de mediahoek van het bericht. Geen overvolle mailboxen meer en je kunt los met hi-res beeldmateriaal.

Bijkomend voordeel van zo’n online pressroom is dat je ook een archief opbouwt. Dit is niet alleen prettig voor de media die je benadert (“… even doorklikken wat deze organisatie nog meer heeft gedaan.”), maar ook voor jou en je collega’s. Alle informatie wordt centraal beheerd, zodat iedereen altijd toegang heeft tot alle berichten én de meest actuele perslijst(en). Tot slot kun je ook nog eens monitoren welke media je persbericht heeft geopend. Klinkt goed? Gratis kennismaken met PR.co doe je hier ➜

 

#3 Nieuwsbrieven versturen met Mailchimp

Mailchimp

“Digitale nieuwsbrieven weer leuk en makkelijk maken”, zoiets moeten de makers van Mailchimp hebben gedacht toen ze jaren geleden de markt openbraken. Want dat is precies wat ze doen: nieuwsbrieven versturen zonder gedoe. Ongetwijfeld de meest bekende uit dit rijtje, maar we komen ‘m nog veels te weinig tegen in het veld.

 

PERSONALISEREN, SEGMENTEREN EN LEREN

Zo heb je niet alleen binnen een paar klikken een strakke nieuwsbrief in elkaar gehackt, maar kun je bijvoorbeeld ook nieuwsbrieven relatief eenvoudig personaliseren. In aanhef, maar ook op onderdelen van de inhoud. Combineer dat met het aanmaken van segmenten in je adreslijst en je kunt verschillende doelgroepen precies op maat bedienen.

Ook genereert Mailchimp van iedere campagne overzichtelijke rapportages. Zo leer je snel op welke informatie jouw doelgroep wel of niet zit te wachten. Waar wordt op geklikt? Hoe lang wordt je nieuwsbrief bekeken? Hoe vaak wordt je nieuwsbrief gedeeld? Alles om jou te helpen uiteindelijk steeds die ultieme nieuwsbrief samen te stellen. Meer over Mailchimp vind je hier ➜

 

#4 Visually voor begrijpelijke statistieken

Visually

Google Analytics is inmiddels de standaard geworden wanneer het aankomt op het monitoren van webprestaties. Terecht, want je kunt dan ook bijna álles monitoren. Dat betekent ook dat het inmiddels een vak apart is geworden om wijs te worden uit alle cijfertjes, percentages en dashboards.

 

RECHTSTREEKS IN JE MAILBOX

En daar komt Visually om de hoek kijken. Een dienst waarmee je gemakkelijk en snel visuele content en infographics kunt genereren. Het app center van Visually helpt je gegevens van andere diensten, zo ook Google Analytics, snel om te zetten naar begrijpelijke infographics. Dus ben je geen statistiekengoeroe, maar wil je wel op de hoogte blijven van de belangrijkste prestaties van je website? Dan mailt Visually wekelijks een infographic naar je, zodat je weet hoe je online presteert. Helemaal gratis en uitproberen kan hier ➜

 

#5 Nouncy voor een online buzz

Nouncy

Nouncy vinden wij een interessante, vernieuwende manier waarmee grote én kleine merken hun boodschap – via social media – onder de aandacht van het publiek kunnen brengen.

 

SLIM GEBRUIK MAKEN VAN JOUW AMBASSADEURS

Nouncy werkt simpel. Je maakt een campagne aan op de site en vraagt vervolgens aan je vaste volgers, fans en ambassadeurs of ze willen helpen door jouw actie te delen in hun eigen netwerk. Dat doen ze niet direct op Twitter en Facebook, maar ze kunnen het bericht achterlaten op Nouncy. Vervolgens worden alle berichten opgespaard en pas gepubliceerd zodra jíj het startschot geeft. Zo creëer je met minimale inspanning toch de nodige buzz voor jouw actie. Best een boel slim, toch? Uitproberen kan hier ➜

Geen zin om te werken?

Lees meer blogs »

Verzekerd van zorg bij de ZGT

Verzekerd van zorg bij de ZGT

Het is alweer eind van het jaar en dat betekent dat we ons allemaal weer mogen verdiepen in de zorgverzekering. Maar hoe zit dat ook alweer? Waar moet je op letten? Wanneer moet je opzeggen? Hoe stap je over? Hoe zat het ook alweer met vrije artskeuze? Kan ik nog bij m’n vertrouwde ziekenhuis terecht?

Lees meer
Sheltersuits van Hibernate

Sheltersuits van Hibernate

De Sheltersuit Foundation is een initiatief van Bas Timmer en Alexander de Groot. Samen met vrijwilligers, stagiaires én vluchtelingen ontwikkelen en produceren ze speciale pakken voor thuislozen. Sheltersuits zijn water- en winddicht, zitten knettercomfortabel en worden dankzij sponsoren gefabriceerd van het allerbeste materiaal. Dankzij donateurs worden sheltersuits ook nog eens gratis verstrekt, zodat zo min mogelijk thuislozen komende winter in de kou hoeven te overnachten.

Lees meer
Nieuwe website Pieter van den Hoogenband

Nieuwe website Pieter van den Hoogenband

Dat we van sport houden mag geen verrassing zijn. Niet alleen met onze eigen cycloclub, maar ook omdat we nu naast Annette Gerritsen en Femke Heemskerk ook Pieter van den Hoogenband aan een nieuwe website hebben geholpen.

Lees meer