Onze aanpak

inspiratie /     uit ons digitaal kladblok

ONZE
AANPAK

Goede marketing- en communicatieconcepten komen niet uit de lucht vallen. Ze ontstaan door scherpe keuzes te maken en anders naar de wereld durven te kijken.
Daarom zijn we altijd in staat het juiste antwoord te vinden op de vragen van onze klanten. Of het nu gaat om een nieuwe website, app, animatie of campagne: de vragen van onze klanten zijn superdivers.

Onze ideeën en concepten zijn altijd op zoek naar de juiste balans tussen de wensen en verwachtingen van de doelgroep en de doelstellingen van onze klant. Ze kijken goed naar de wereld om zich heen, passen bij de merkwaarden en gaan uit van de mogelijkheden die (bestaande en nieuwe) middelen en media bieden. Hoe dan?

5 PIJLERS

Wat wil je doelgroep?

Elk goed idee of concept begint met het in kaart brengen van de wensen, behoeften en verwachtingen van de doelgroep(en). Wie willen we bereiken, waar zijn ze te vinden en hoe kunnen we hun verwachtingen overtreffen? We halen, als het moet, alles uit de kast om ze te leren kennen. Van online vragenlijsten tot ‘s avonds bij ze aanbellen: whatever gets the job done.

Wat wil jíj?

Vervolgens formuleren we, samen met onze klant, de doelstellingen die we willen behalen. Wat willen wij bereiken met onze marketing- en communicatie-inspanningen? Door deze vooraf vast te stellen kunnen we onze concepten toetsen, bijsturen waar nodig en ook niet onbelangrijk: ons succes vieren.

Wat doet de rest?

We zijn niet alleen op de wereld, dus we kijken goed naar de wereld om ons heen. Wat is gebruikelijk in de markt en kunnen we dat veranderen? Wat doen concurrenten op dit moment? Welke ontwikkelingen zien we in andere markten waar we iets van kunnen leren? We verbreden in deze fase ons blikveld om nieuwe ideeën op te doen.

Wat past bij jou?

Niet alles is geschikt voor iedereen. Een goed concept moet aansluiten bij de merkidentiteit en invulling geven aan merkwaarden. Belangrijke toetsingscriteria waarop wij, en onze klanten, ideeën en concepten beoordelen. Alleen zo ontstaan concepten die een bijdrage gaan leveren aan doelstellingen.

Waarmee gaan we het doen?

Een goed marketing- en communicatieconcept gaat dwars door alle kaders en disciplines heen. Het vertaalt zich zonder problemen naar uiteenlopende middelen, verbindt zonder moeite on- met offline en houdt zich staande op de verschillende media. Kortom: een goed concept staat als een huis.

En natuurlijk…

… houden we ook rekening met de praktische randvoorwaarden. We kijken niet alleen naar het beschikbare budget en tijd, maar hebben ook aandacht voor de middelen die nú al worden ingezet. Soms kunnen we met kleine tweaks morgen al resultaat boeken.