Selecteer een pagina
Nieuw Facebook

Een nieuw Facebook?

5.01.2013 | Dutch Cowboys

Het is inmiddels een bekend verschijnsel op het internet: uninvited redesigns. Grafisch ontwerpers, interaction designers of mobiele nerds, ze gaan allemaal in hun vrije tijd los op ’s werelds bekendste websites, apps of besturingssystemen. Los van alle kaders en de huidige vorm, creëren ze hun meest ideale vorm.

De afgelopen dagen genereert het conceptontwerp van Fred Nerby, interactive art director, voor een nieuw Facebook flink wat aandacht.

 

Uninvited redesign

Bijzonder aan dit uninvited redesign is de omvang van het project, de aandacht voor details én het volledig loslaten van elk Facebook ontwerpdetail. Omdat je toch ergens moet beginnen heeft hij zich duidelijk laten beïnvloeden door de alom geprezen Metro-stijl van het nieuwe Windows. Clean, strakke vlakken en voor veel Facebook blauw.

Nu veel websites de sprong naar mobiele devices hebben gemaakt met native apps, heeft hij dat gevoel in zijn concept nog verder doorgetrokken en het ‘webgevoel’ volledig vervangen door een ‘besturingssysteemgevoel’. Alsof Facebook het enige is dat op je device draait.

Van strakke profielpagina’s tot aan speelse fotopagina’s en een nieuwe timeline, aan alles is gedacht met het idee om Facebook een fijnere (en persoonlijkere) plek te maken voor de gebruikers.

 

Demo time

Op zijn website kun je álle schetsen van dit Facebook-concept bekijken of check de flitsende video hieronder om alles in actie te zien:

 

// dit artikel verscheen ook op DutchCowboys en reageren kan hierrr ➜

Dit artikel verscheen eerder op DutchCowboys.