Marketingstrategie Blendle

Goede journalistiek verdient geïnteresseerde lezers, en geïnteresseerde lezers verdienen goede journalistiek. Maar dan moeten beiden elkaar wel weten te vinden. Daarom ondersteunen wij Blendle bij hun merk- en marketingstrategie. Want hoe introduceer je een journalistieke betaaldienst die zowel de nieuwsjunk aanspreekt, maar ook fans gaat werven bij jongeren die opgegroeid zijn met de gedachte dat alles op het internets voor gratis is?

 

Blendle: een nieuw podium voor journalistiek

Het internet verandert ook de manier waarop wij journalistiek consumeren. Dagbladen en tijdschriften lezen we steeds vaker online (klik). Reden voor journalisten Alexander Klopping en Marten Blankesteijn om Blendle te lanceren. Een online dienst waarmee lezers eenvoudig artikelen per stuk kunnen aanschaffen. Het NRC omschreef Blendle daarom als de ‘iTunes voor de journalistiek’, De Volkskrant vergeleek Blendle met ‘Spotify voor kranten en tijdschriften’ en ook The Financial Times schreef ook een stukje over Blendle.

 

Merk- en marketingstrategie voor Blendle

Voor Blendle ligt de uitdaging om juist ook die doelgroepen te bereiken die deze ‘traditionele’ media niet consumeren, maar wél de interesse hebben om zich te verdiepen en ook bereid zijn daar voor te betalen. In de komende periode gaan wij Blendle ondersteunen bij de ontwikkeling van hun merk, visuele identiteit en marketingstrategie, zodat steeds meer lezers via Blendle kunnen genieten van de journalistieke producties die nu nog alleen dagelijks in kranten en tijdschriften verschijnen.

Nieuwsgierig naar Blendle? Reserveer dan op www.blendle.nl een invite.

Ook een marketingstrategie?