Merk- en marketingstrategie Woningnet

Voor wie ooit eens op zoek is geweest naar een huurwoning, heeft deze waarschijnlijk gevonden via één van de producten van WoningNet. Met het afhandelen van ruim 200.000 woonaanvragen en het uitgeven van 50.000 woningen per jaar, is WoningNet één van de belangrijkste woonruimtebemiddelaars in Nederland. WoningNet heeft dan ook kennis van de Nederlandse woonmarkt als geen ander.

Een belangrijke reden waarom Woningnet marktadvies een steeds prominentere rol krijgt in de dienstverlening van Woningnet. Deze onderzoekstak van WoningNet brengt trends en ontwikkelingen omtrent wonen in kaart en adviseert woningcorporaties bij het vormgeven van beleid.

Merkidentiteit

Het formuleren van een nieuw verhaal

Het verleggen van de focus van woonruimtebemiddeling naar het adviseren van woningcorporaties op beleidsniveau betekent dat Woningnet een nieuw verhaal aan de markt heeft te vertellen. EPIC heeft daarom samen met Buro Blink de nieuwe merkidentiteit van Woningnet marktadvies in kaart gebracht.Een intensief proces dat we samen met de medewerkers en klanten hebben doorlopen.

Het nieuwe verhaal vormt de basis voor de verdere uitwerking van het merk Woningnet marktadvies. Vervolgens hebben we ook alle producten en diensten binnenstebuiten gekeerd. We hebben ze vernieuwd, aangescherpt en verrijkt, zodat ze aansluiten op de nieuwe merkidentiteit. Ze zijn voorzien van nieuwe, eenduidige merknamen, zodat in één oogopslag duidelijk is wat het product inhoudt en waarmee het de (potentiële) klant mee kan helpen. Uiteindelijk is ook besloten Woningnet marktadvies om te dopen tot Woningnet onderzoek & advies.

Marketingstrategie

Het uitdragen van het nieuwe verhaal

Op basis van concreet geformuleerde (marketing)doelstellingen hebben we een marketingstrategie ontwikkeld waarmee WoningNet onderzoek & advies zichzelf sterker profileert en positioneert als hét kennisinstituut voor woningcorporaties ten aanzien van beleidsvraagstukken. Een mond vol, maar met frisse en vernieuwende marketingconcepten is een campagne ontwikkeld die in 2012 van start gaat.

 

Meer weten over merk- en marketingstrategie?