Online strategie Annette Gerritsen

Met een zilveren Olympische medaille op zak heeft schaatster Annette Gerritsen nog maar één doel voor ogen: Olympisch goud tijdens de spelen in Sotsji. Op weg hier naartoe wil Annette haar passie voor de schaatssport delen met haar fans en ze een kijkje geven in het leven van een topsporter. Welke tools kan ze nu het beste inzetten om met haar fans in contact te komen?

 

Online strategie

Social, social en social

EPIC heeft voor Annette een online strategie ontwikkeld. Het resultaat is een interactieve website die gebruik maakt van verschillende online tools. Via blogs, tweets, video’s, foto’s en check-ins, houdt Annette sportliefhebbers en fans op de hoogte waar ze is en wat haar bezig houdt.

Dankzij slimme koppelingen tussen de verschillende diensten is het onderhoud van haar website, ook niet geheel onbelangrijk, een eitje. En dat is handig voor een topsporter die graag overal ter wereld het contact met haar fans wil kunnen onderhouden.

Nog meer interactie met fans

De eerste resultaten worden nu zichtbaar. Annette is Twitterend Sporter van het jaar en haar schare fans op Facebook en Twitter groeit iedere dag. Om de online zichtbaarheid van Annette verder te vergroten, zijn we op dit moment meerdere online concepten aan het ontwikkelen om fans nog meer te betrekken bij haar weg naar Olympisch goud.

 

Fan van Annette?