Website en nieuwsbrief pensioenfonds Yara

Achtergrond

Pensioenfonds Yara wil in de nabije toekomst vaker digitaal én gesegmenteerd communiceren met haar deelnemers. Een 25-jarige heeft immers een compleet andere informatiebehoefte dan een 60-plusser die de pensioenleeftijd nadert. Daarom hebben we in opdracht van Towers Watson voor pensioenfonds Yara een nieuwe website ontwikkeld en starten we in 2015 met de ontwikkeling en verzending van digitale nieuwsbrieven.

Details

Klant Pensioenfonds Yara
Vaardigheden Strategie, prototype, webdesign & technische realisatie

 

Onze aanpak

Een goede website is méér dan alleen een digitaal visitekaartje waarop je jezelf presenteert. Het is een digitaal thuishonk dat marketing- en communicatie-inspanningen slim met elkaar verbindt en je helpt doelstellingen te realiseren en doelgroep(en) optimaal te bedienen.
Tijdens een kick off hebben we aandacht besteed aan deze doelstellingen en verwachtingen. Wat willen wij communiceren en wat zijn de verwachtingen van de gebruikers? De uitkomsten hebben we verwerkt in een prototype van de site: schetsen van de belangrijkste pagina’s van de website.

SCHERMEN UIT HET PROTOTYPE

Op basis van dit prototype zijn zowel ontwerp en techniek aan de slag gegaan. Ondertussen zijn we aan de slag gegaan met het verzamelen, schrijven, redigeren en plaatsen van de content. Na een korte testfase bleek alles te werken als een zonnetje en bam, we gingen live.

Het resultaat

Een spiksplinternieuwe website waar pensioenfonds Yara trots op is. High fives everyone!

Spotlights

Soms is nieuws zo belangrijk dat niemand het mag missen. Daarom hebben we spotlights geïntroduceerd. Hiermee kan Yara eenvoudig belangrijk nieuws extra onder de aandacht brengen.

 

Wijzigingen

Veel mensen zoeken contact met hun pensioenfonds wanneer ze vragen hebben over wijzigingen in hun persoonlijke situatie. De meest gestelde vragen zijn ondergebracht in een overzichtelijke vraagbaak.

 

Responsive

Uiteraard doet de website het ook vlekkeloos op desktop, laptop, tablet en mobiel.

Nieuwsbrieven

Begin 2015 start Yara met verzending van digitale nieuwsbrieven. Deze kunnen eenvoudig qua inhoud én frequentie worden afgestemd op de ontvanger. Een 25-jarige heeft immers een compleet andere informatiebehoefte dan een 60-plusser die de pensioenleeftijd nadert. Zo wil Yara slimmer en gerichter met haar deelnemers communiceren.

Ook slimmer met je klanten communiceren?