Selecteer een pagina

DICHTBIJ & DOEN

Samen verder met een nieuwe naam: Reggewoon

Ze voelen zich verbonden met hun regio, de mensen en steken graag hun handen uit de mouwen. Dat is wat Woningstichting Hellendoorn en Stichting Wonen Wierden Enter met elkaar gemeen hebben. Niet zo vreemd, omdat ze beiden al decennia lang klaar staan voor hun huurders. En werd er de afgelopen jaren al nauw samengewerkt, nu wordt een volgende stap gezet: ze gaan verder als één.

Gezamenlijk merkverhaal

Wanneer twee organisaties verder gaan als één kun je je focussen op de verschillen, maar het is natuurlijk logischer om op zoek te gaan naar (open-deur-alert:) wat je met elkaar gemeen hebt. Samen met een enthousiast team van beide woningstichtingen hebben we het merkverhaal geformuleerd van de nieuwe organisatie.

Dit merkverhaal, samen te vatten in de merkwaarden dichtbij & doen, was het uitgangspunt voor een andere belangrijke stap: de nieuwe naam van de organisatie. Woningstichting Wierden Hellendoorn Enter bekt immers niet heel erg lekker.

 

Gewoon wonen aan de Regge

Daarom zijn we samen met Morskieft Ontwerpers en een hele grote stapel post-its een creatieve ruimte ingedoken en zijn we los gegaan. Van knetterbeschrijvend tot superabstract, alle soorten merknamen zijn voorbij gekomen. Uiteindelijk zijn we na één stemronde met alle medewerkers gekomen tot een duidelijke winnaar: Reggewoon. Een slimme combinatie van de regio (langs de Regge), hun kerntaak (wonen) en nuchtere mentaliteit (gewoon).

Nieuwe identiteit

Bij een slimme naam hoort een slimme visuele identiteit. Ook daar hebben we voor gezorgd door twee organisaties samen te laten smelten zonder afbreuk te doen aan waar ze voor staan: het bieden van een fundament in het leven van de mensen. Ook heeft hun gemeenschappelijke regio een belangrijke plek gekregen in de nieuwe visuele identiteit.

 

Meer Reggewoon?

Hoe bedenk je een naam?

Wil je meer weten over hoe we, samen met de medewerkers, zijn gekomen tot de naam Reggewoon? Of benieuwd hoe we dit soort vragen aanpakken? We zijn dol op digitale post, dus leef je uit. Of geef ons gewoon een belletje.