Selecteer een pagina
Kerstdrukte míjden dankzij social data

Kerstdrukte míjden dankzij social data

Nu dagen rap korter worden, de kerstbomen weer uit de berging zijn gehaald en temperatuur verder blijft dalen, begint voor veel mensen de échte ellende: kerstinkopen doen. Gezellig met z’n allen op elkaar gedrukt vechten bij de Bijenkorf om de beste kerstdeals. Om...

Lees meer
NAO Next Gen: techniek voor onderzoek- en educatiedoeleinden

NAO Next Gen: techniek voor onderzoek- en educatiedoeleinden

Aangenaam, dit is de nieuwste aanwinst in de robotfamilie van Aldebaran: de NAO Next Gen. Sinds de introductie in 2009 zijn er inmiddels zo’n 2.000 wereldwijd aan het werk voor onderzoek- en educatiedoeleinden. Hoewel weinig is veranderd aan de buitenkant, zijn de upgrades vooral aan de binnenkant te vinden.

Lees meer
Social networking 2012: Niche en mobiel

Social networking 2012: Niche en mobiel

Opschudding in social media land. Terwijl de meeste mensen rustig het jaar 2011 willen afsluiten, lijken de grote jongens maar niet stil te willen zitten. Zo is Facebook begonnen met de uitrol van de nu al gevreesde / geliefde Timeline lay-out én de ‘Subscribe’...

Lees meer
Google’s versie van FourSquare

Google’s versie van FourSquare

Ondergesneeuwd in het geweld van de Twitter’s nieuwe interface en Facebook’s uitrol vanTimeLine, heeft ook Google een nieuwe dienst gelanceerd: Schemer. Nu ze inmiddels flink aan de weg timmeren met een eigen social netwerk, hebben ze nu hun pijlen gericht op een eigen variant van FourSquare: ze gaan location based.

Lees meer
Video een musthave in de marketingmix?

Video een musthave in de marketingmix?

Nu merken en organisaties inmiddels de eerste social kanalen in de marketingmix opnemen, begint ondertussen het volgende vraagstuk: in welke vorm gaan we content delen? Oude, vertrouwde webpagina’s met tekst of doen we een paar lekkere infographics? Of toch maar een...

Lees meer
Digitaal verrijkte print: The Next Ten

Digitaal verrijkte print: The Next Ten

Accenture bestaat tien jaar en zoals goed gebruik dat vraagt moet dat gevierd worden. Dan is tien jaar vooruitblikken op de toekomst natuurlijk een mooie open deur. Nu kun je dit doen met een dik koffietafelboek, een flitsende website of nog hetere app, maar je kunt...

Lees meer
Mobiel is appsoluut meer dan een app

Mobiel is appsoluut meer dan een app

Waar was jij op 10 juli 2008? Flauw, maar het was de dag dat Apple de App Store lanceerde en zo voor de échte doorbraak van mobiel internet zorgde bij het grote publiek. Inmiddels bevat de App Store meer dan 500.000 apps en zijn deze apps meer dan 15 miljard keer...

Lees meer
Mobiele data wordt duurder… maar voor hoe lang?

Mobiele data wordt duurder… maar voor hoe lang?

De kogel is door de kerk. Nu ook T-Mobile in navolging van KPN en Vodafone nieuwe abonnementen heeft aangekondigd, gaan we met z’n allen meer betalen voor mobiele data. Vanuit de providers beredeneerd een logische en begrijpelijke stap. Consumenten maken steeds minder...

Lees meer
De opkomst en overname van het web door mobiel

De opkomst en overname van het web door mobiel

De meeste marketingcampagnes kennen kort door de bocht eenzelfde opbouw: van start met het nodige televisie- en radiogeweld, flink veel print-uitingen en dat alles natuurlijk ondersteund met een uitgebreide en flitsende website. Misschien hier en daar nog wat...

Lees meer
Welke kansen biedt SXSW voor marketeers?

Welke kansen biedt SXSW voor marketeers?

Twitter werd hier groot, FourSquare oogstte hier het eerste succes, dus iedereen is nieuwsgierig welke dienst dit jaar vanaf de SXSW een vlucht gaat nemen. Daarom vanuit eigen geek-oogpunt: welke trends kunnen we duiden en waar liggen kansen voor marketeers?

Lees meer
Gaat Google voor social met Google Circles?

Gaat Google voor social met Google Circles?

Sinds jaar en dag wordt gespeculeerd over Google die de stap naar een sociaal netwerk zou willen maken. Ook de opfrisbeurt van Google Profiles zorgde twee weken terug weer voor de nodige speculaties. Of Google nu Google Circles lanceert of niet, maakt Google een kans?

Lees meer