Timehop: je digitale verleden in je inbox
Timehop is een nieuwe dienst die je dagelijks, mits digitale content aanwezig is, een e-mail stuurt met daarin jouw tweets, Facebook posts, FourSquare check-ins en Instagram foto’s van precies één jaar geleden. Dus elke dag wakker worden met een mailtje van je vroegere ik.
Remove verwijdert ongewenste personen van foto’s
Sta je net te poseren bij die ene toeristische trekpleister, wandelt een hele groep toeristen met vlaggetjes dwars door beeld. Niets meer te zien van waar je nu eigenlijk bij staat. Vervelend, maar daar is Remove.
The Fancy: Pinterest voor mannen
Pinterest is the new kid in town. Maar mocht Pinterest dus niet helemaal jouw cupcake of tea zijn, dan is er ook nog de stoere tegenhanger: The Fancy.
Iedereen is een muziekkenner bij 8Tracks
Uitgeroepen tot één van de beste websites van 2011 door TIME magazine, wordt het tijd 8Tracks eens uit te proberen. Hoewel de naam natuurlijk direct een vergelijking oproept, steekt het principe van 8Tracks toch iets anders in elkaar.
Concept Maker: digitaal creatief hulpje voor wanneer je even vast zit
Concept Maker is dé musthave app voor de creatieven en art directors onder u. Met tientallen ‘idea cards’ helpt de app problemen te tackelen door vanuit een andere hoek naar de situatie te kijken. Handig, voor wanneer uren verstrijken met uit het raam staren op zoek naar hét gouden idee. Een soort digitaal creatief hulpje, handig! Oja, en natuurlijk een promovideo:
Wat Google éigenlijk wil bereiken met Google+
Google+ is heet en daarom vliegen de cijfers je om de oren. Het netwerk groeit als kool en de teller staat inmiddels op 40 miljoen, nee 60, nee wacht, 90 miljoen geregistreerde gebruikers. Indrukwekkend, maar ook een vertekend beeld wanneer je je bedenkt dat een...
The Pirate Bay breidt uit met 3D-printing
Terwijl de FBI druk bezig is de MegaUploads van deze wereld op te rollen, breidt The Pirate Bay juist uit. Je kunt vanaf nu ook 3D-printpatronen vinden op ’s wereld grootste torrentsite.
Roamler: altijd toegang tot een mobiele workforce
Benieuwd of jouw producten wel juist in de schappen staan bij de winkels? Foto’s nodig van alle locaties van de organisatie? Op zoek naar een originele manier om jouw merk te promoten? Snel de outdoor campagne in beeld vastleggen? Nieuwsgierig naar hoe consumenten...
De connected consument geeft de voorkeur aan (mobiele) websites
Voor wie inmiddels het spoor bijster is met betrekking tot alle benamingen voor de verschillende generaties, de connected consument in het kort: ze lopen met smartphones op zak, browsen erop los op hun tablet en staan continu in contact met hun vrienden via Facebook....
Google Maps: The Game
Sinds de lancering van Google+ lijkt Google zich versneld van het nerds-only imago te willen ontdoen. Diensten worden massaal in nieuwe jasjes gestoken, voorzien van prettig ogende interfaces en alles draait om mensen. Dat techniek alles mogelijk maakt snappen we inmiddels wel (of juist nog steeds niet), dus het mag vooral allemaal een stuk leuker. Voor de gewone man en vrouw.
Facebook klaar voor gestures: ‘liken’ is niet meer genoeg
Inmiddels niet meer weg te denken van het interwebs en voor veel marketeers de meest gewilde actie op het gebied van social media: een like op Facebook. Kortingen vliegen je om de oren en de iPads zijn niet meer aan te slepen, alles wordt uit de kast gehaald om...
SnapTags: de branded en marketingvriendelijke versie van QR
QR codes: de één ziet het als dé manier om offline met online te verbinden, de ander vindt ze vooral lelijk en bekijkt ze met pijn aan de ogen. Terwijl merken en adverteerders ze voorlopig nog lijken te omarmen om slecht meetbare uitingen toch enigszins meetbaar te...
Socially explained: het marketingfeestje The Voice of Holland
Vrijdagavond is synoniem voor overvolle Twitter timelines met tweets over The Voice of Holland (#TVOH), wat nog maar eens het succes van de Talpa-formule benadrukt. Afgelopen vrijdag was dan ook geen uitzondering, maar voor het eerst komen op zaterdagochtend nog...
JUX introduceert bloggen 3.0
Bloggen is dood en ingehaald door de Twitters en Facebooks van deze wereld. Zo’n typische kreet die vorig jaar geregeld over het internet vloog. Ondanks dat ‘ouderwets’ bloggen misschien aan populariteit verliest, hebben we nog wel behoefte aan een eigen webstek om gedachten, ideeën en andere zaken met de wereld te delen. En zie daar: microbloggen.
Online diensten slim aan elkaar knopen met If This Then That
Sommige diensten worden binnen afzienbare tijd vrijwel onmisbaar. Ik noem een Evernote, Dropbox en Instapaper. Ondanks dat het afgelopen jaar weinig is geschreven over If This Then That, mag deze dienst snel aan deze lijst worden toegevoegd. Onlangs vierden ze hun éénjarig bestaan, dus hoog tijd om eens uitgebreid stil te staan bij deze ‘programmeertool voor dummies’.